تاتو کار حرفه ای بدن در اصفهان ، اجرا تاتو با بهترین و به روز ترین دستگاهای کاتریج خور با کاشت فوق العاده بالا. و رنگهای اورجینال که هیچگونه تقییر رنگی هرگز نخواهد داشت. وسایل یکبار مصرف برای هرشخص.برای اطلاعات بیشتر با شماره 09354120028 قاضی زاده در ارتباط باشید.با تشکر

تاتو اصفهان

تاتو کار بدن در اصفهان شیخ بهایی که بود و چه کرد - مطالب مفید زیبایی و سلامتی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شیخ بهایی که بود و چه کرد


«جبل العامل» دیروز، لبنان امروز، از سرزمین های معروف شیعه است که بزرگ عالمان، بزرگ مجاهدانی سترگ، از آن دیار برخاسته اند. «بعلبک»، یکی از کهن ترین شهرهای سرزمین لبنان است و «جبع» روستایی کوچک، که به علت ظهور مردانی بزرگ در آن، شهرت فراوان دارد.
قهرمان عالم شیعه، در این روستا پای به جهان گذاشت، زمان تولد او سوم ماه ذیحجه؛ سال نهصد و پنجاه و سه هجری بود.
پدرش به خاطر علاقه فراوانی که به پیامبر خدا داشت نام او را محمد گذاشت. محمّد در سن هفت سالگی همراه پدر از جبل عامل، راهی ایران شد، و به شهر قزوین که آن روزها، یکی از پایگاه های اصلی شیعه و مرکز حکومت شاه طهماسب صفوی بود، وارد گردید.

میبردم دلیل بردم

شادمهر چرا تو جنگی

دلیل خودکشی زهره فکور صبور

صبح بخیر تنها دلیل حال خوبم

اولین کاری که باید در مواجهه با استرس انجام داد، کدام است؟

مستوران یعنی چه

منعزل یعنی چه

محمد از کودکی کار تحصیل و یادگیری علوم گوناگون را جدّی گرفت و عاشقانه در پی فراگیری دین و دانش و هنر رفت. زندگی در خانه پدری دانشمند، معاشرت با عالمان و دانشوران زمان، تلاش و کوشش، محبت و علاقه فراوان به امامان معصوم (ع) و خاندان پیامبر (ص)، زمینه مساعدی را برای پیشرفت وی آماده کرده بود. او علاوه بر یادگیری دانش های معمول و مرسوم زمان، در کسب علوم سرّی و غریبه هم کوشا بود و همین تلاش ها و اخلاص ها سرانجام از او عالمی بزرگ و فقیهی فرزانه ساخت که به «شیخ بهاء الدین» معروف شد.
شیخ بهاء الدین که اینک در سنین ازدواج بود، بی جهت ازدواج را به تأخیر نینداخت؛ او در انتخاب همسر دقت فراوان نشان داد. برخلاف بسیاری از جوانان که در انتخاب همسر دقت لازم ندارند و تنها به زیبایی دختر و ثروت پدر، و یا دارا بودن مدارج بالای تحصیلی دل خوش میکنند، شیخ بهاء الدین به پیشنهاد پدرش با یک خانواده کاملاً مذهبی وصلت کرد و با یک دختر بسیار دانشور و پارسا و متعهد که با وظایف دینی به خوبی آشنا و در راه آن بسیار کوشا بود، ازدواج کرد.
همسر شیخ بهاء الدین، دختر عالم بزرگوار شیخ زین الدین على منشار عاملی بود، همان عالم بزرگواری که هجرت به ایران با درخواست او انجام شد و هنگام ورود به قزوین، شیخ بهاء الدین و خانواده اش در خانه وی مسکن گزیدند.
شیخ بدون تردید به سه زبان مهم و رایج عصر خویش، مسلط بوده و عربی و فارسی و ترکی را به خوبی می فهمیده و بدان گفتگو می کرده و در مورد عربی و فارسی آثار فراوان دارد. در زمینه زبان ترکی، سفرهای طولانی او در مناطق تحت نفوذ دولت عثمانی-این موضوع را ثابت می کند، به علاوه شعرهایی به زبان ترکی در «کشکول» آورده است که این مهارت وی را آشکار می سازد.
شیخ بهایی و ریاضیّات
ریاضی یکی از رشته های مهم علوم و اطلاعات بشری است و شامل حساب ساده و استدلالی، هندسه و جبر می شود. دانش ریاضی همیشه در زندگی بشر کاربرد فراوان داشته است.
شیخ بهایی از کودکی این دانش را آموخت و خود به تألیف کتاب هایی در این زمینه پرداخت.
در این جا با نام پنج کتاب ریاضی وی آشنا می شویم:
1- خلاصة الحساب     2- بحر الحساب     3- جبر و مقابله  4- حاشیه بر خلاصة الحساب 5- رساله ی حساب فارسی
خدمات شیخ بهاء الدین عاملی را نسبت به امت بزرگ اسلامی در سه بخش مهم می توان خلاصه کرد:
1- خدمات فرهنگی.
2- خدمات سیاسی.
3- خدمات اجتماعی.
خدمات فرهنگی
در بخش فرهنگی، شیخ با تربیت و پرورش گروهی از دانشوران متعهد گام هایی بلند برداشت و اندیشه های اسلامی را در سراسر جهان گسترش داد.
نگارش حدود صد کتاب و رساله در علوم مختلف اسلامی، انسانی، پایه، ادبیات و غیره گام دیگری بود که این عالم جهانگرد و زاهد سیاستمدار برداشت.
شیخ بهایی علاوه بر آگاهی از علوم اسلامی، ریاضیدان و طبیب نیز بود. وی دیوار صحن مرتضوی «امام علی (ع)» را طوری ساخته بود که در تمام فصول وقت ظهر و زمان نماز را مشخص میکرد. تعیین قبله مسجد امام اصفهان، تقسیم آب زاینده رود اصفهان به قراء (روستاها) و محلات مختلف، منارجنبان اصفهان، ساختمان گلخن حمام در اصفهان معروف به حمام شیخ بهایی که با یک شمع (شعله کوچک) آب را گرم می کرد. همگی از کارهای وی می باشد.
شیخ بهایی در حمایت از فعالیت های فرهنگی کوشا بود. از جمله برخی از کتاب هایی که شیخ به کتابخانه امام رضا (ع) در مشهد اهداء کرده به نام «اعلام الدین دیلمی» خط شیخ بهایی را به یادگار دارد.
شیخ در داستان نویسی، معماری، شعر، خوشنویسی، و برخی دیگر از هنرها مهارت داشت.
او شعر و شاعری را به دو زبان عربی و فارسی دنبال می کرد و مثنوی های اخلاقی و عرفانی «نان و پنیر»، «نان و حلوا» و «شیر و شکر» را پدید آورد.
هنر معماری شیخ یادگارهای زیادی دارد که در تاریخ اصفهان و ایران، بلکه جهان، پرآوازه است.
حمام معروف شیخ بهایی، کاریز (قنات) نجف آباد اصفهان، قنات زرین کمر، تعیین سمت قبله مسجد امام اصفهان، تقسیم آب زاینده رود و ده ها کار دیگر، آوازه هنری شیخ را در جهان گسترده است.
قصّه ای از وحدت بین علما:
نویسنده کتاب پر ارزش «روضات الجنات» در شرح حال میرداماد نوشته است:
روزی شاه عباس، معروف به کبیر همراه با اردوی مخصوص خود به برخی نواحی اطراف شهر میرفت. دو عالم بزرگوار، میرداماد و شیخ بهایی نیز همراه اردو بودند. شاه به این دو دانشور آزاده توجّه خاص داشت و آنان را به عنوان مشاوران عالی رتبه سیاسی-مذهبی در سفرها به همراه می برد.
میرداماد قدری تنومند و قوی هیکل بود ولی شیخ بهایی لاغر و سبک وزن. شاه عباس خواست روابط قلبی این دو را بیازماید.
در آغاز نزد میرداماد آمد. میرداماد عقب اردو قرار داشت. علائم خستگی و رنج و زحمت در چهرهاش پیدا بود. شاه رو به میرداماد کرده، گفت:
سید بزرگوار! ملاحظه بفرمایید. این شیخ (شیخ بهایی) چگونه با اسب بازی می کند و با وقار و آرامش راه نمی رود. از حضرتعالی یاد نمی گیرد که چگونه با متانت و ادب و احترام حرکت میکنید. میرداماد، درنگی کرد و سپس در پاسخ گفت: «خیر، مسأله این نیست. اسب شیخ بهاء الدین از شور و شوق این که شخصی مثل این عالم بزرگوار بر رویش سوار شده، چنین به تکاپو افتاده است.» شاه که انتظار این گونه جواب را نداشت، اندک اندک، حرکت را تند کرده تا در کنار شیخ بهایی قرار گرفت؛ سر صحبت را باز کرد و گفت: «جناب شیخ توجه دارید، این هیکل بزرگ میرداماد، چه بلایی بر سر حیوان بیچاره آورده، عالم باید همانند حضرتعالی اهل ریاضت و کم خرج و سبک وزن باشد.» شیخ بهایی در پاسخ گفت: «نه، موضوع چیز دیگری است که لازم است شاه بدان توجه داشته باشد. خستگی اسب سید بزرگوار (میرداماد) به خاطر این است که کسی بر آن سوار شده که کوه های استوار هم از حمل علم و ایمان و اندیشه ی گران وی ناتوان اند.»
شاه عباس وقتی این احترام متقابل و روابط صمیمانه را بین دو عالم معروف زمان خویش دید از اسب پیاده شد و سجده شکر به جای آورد و جبین بر خاک سود و خدا را بر نعمت بزرگ وحدت عالمان و اندیشمندان امّت سپاس گزاری کرد.
در تاریخ 12 شوال 1030 یا 1031 هجری قمری روح پاک فقیه فرزانه و زاهد سیاستمدار، به جهان دیگر شتافت. شاگرد بزرگوارش، «ملا محمد تقی مجلسی» بر وی نماز گزارد و بیش از پنجاه هزار نفر از مردم با ایمان اصفهان و حومه در نماز بر وی شرکت کردند. پس از رحلت، جنازه اش را به مشهد مقدس بردند و در خانه قدیمی خودش که نزدیک حرم مقدس حضرت امام رضا علیه السلام بود دفن کردند.
هم اکنون قبر این عالم بزرگ بین مسجد گوهرشاد و صحن آزادی و صحن امام خمینی (ره) در یکی از رواق های حریم قدس امام هشتم، زیارتگاه زائران مشتاق و پاکدلی است که از سراسر جهان اسلام به مشهد مقدس می آیند و سر بر آستان قدس رضوی می سایند

آهنگری تهران

درب آکاردئونی در کرج

حفاظ پنجره و بالکن در تهران

حفاظ پنجره کرج

درب آکاردئونی تهران
 حفاظ آهنی پنجره

خریدار ضایعات آهن

 


آموزش زبان انگلیسی

کلاس آنلاین ریاضی

نیازمندی های اصفهان
  سالن زیبایی در اصفهان

تدریس خصوصی ریاضی در اصفهان

نیازمندی های اصفهان

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در تهران